Do 3dsmaxa warto wgrywać różnego rodzaju skrypty, które ułatwią tobie pracę lub znacznie przyspieszą workflow pracy. Jednym z nich jest Relink.
Relink Bitmaps to skrypt do łatwego ponownego łączenia wszystkich brakujących plików (Bitmaps, VRayMeshes, Mental Ray Proxies, VRayHDRI, IES itp. Jest on zupełnie darmowy i można pobrać na tej tronie
https://apps.autodesk.com/3DSMAX/
Znajdziecie tam także dokładne informacje jak go zainstalować krok po kroku. Wytłumaczymy Wam w skrócie jak on działa.
1. Po otwarciu Relinka pojawi wam się okno., gdzie widać listę po prawej stronie brakujących tekstur w scenie.
2. Klikacie w Browse i zaznaczacie miejsce, gdzie mogą znajdować się brakujące tekstury. Można zaznaczyć konkretny folder lub wcześniej wrzucać tekstury/ modele do jednego dużego folderu i go wskazać w tym momencie.
3. Zaznaczony folder będzie widoczny na szarym polu.
4. Następnie klikacie w Relink. 3dsmax zacznie szukać brakujących textur. Jeśli kliknęliście jeden mały folder potrwa to chwilę. Jeśli wskazane źródło jest dużym folderem wszystkich modeli i tekstur na komputerze może to potrwać dłużej. Na samym końcu powinno być puste szare pole 😊