fbpx

Skróty klawiszowe w programie 3Ds max

Program 3dsmax daje wiele możliwości. Często jednak marnujemy czas na niepotrzebne ruchy przez co tracimy cenne minuty, które można byłoby przeznaczyć na pracę nad materiałami lub światłem w scenie. Poniżej kilka podstawowych skrótów, które przyspieszą workflow twojej pracy. Jesteś początkujący? Zapamiętaj je. Jesteś zaawansowany? Zacznij je stosować ! I zobaczcie o ile szybciej pójdzie wam praca w programie. Do dzieła!

1. ALT+ W

Ten skrót pomoże Wam przemieszczać się sprawnie pomiędzy oknami

2. ALT+ Q

Zaznacz obiekt i wciśnij skrót klawiaturowy jeśli chcesz wyizolować obiekt. Praca w oknie izolacji ułatwia pracę, kiedy w scenie dużo się dzieje.

3. SPACEBAR

Zdarzy się, że czasem nadusisz spację i wtedy nic nie możesz zrobić. Wystarczy wcisnąć ją ponownie aby zablokowanie wszystkiego w scenie się wyłączyło. Zwróć uwagę na małą kłódkę.

4. W E R

Kolejne skróty są bardzo ważne. Im szybciej je opanujesz tym szybciej będziesz się poruszać po 3dsmaxie.

W – przesuwanie obiektów

E – obracanie obiektu

R – skalowanie obiektów

5. F3

Dzięki temu klawiszowi zmienisz widok z widoku 3d na widok siatki obiektu (tryb Wireframe)

6. F4

Włączysz widok siatki wraz z wielokątami (tryb Smooth + Highlights + Edged Faces

7. F2

Będą w edycji obiektu na Poligonach zmienisz widok całych poligonów na wyłącznie widok ich siatki. Jednak zawsze będzie to zaznaczony Poligon. Pamiętaj o tym. Przydatne, gdy coś obrysowujesz, a czerwone świecące poligony zasłaniają widok.

8. TLFBUP

Sprawnie zminiaj widoki stron obiekctu za pomocą klawiszy

T – widok TOP
L – widok LEFT
F – widok FRONT
B – widok z dołu BOTTOM
U – widok ORTOGRAFICZNY
P – PERSPEKTYWA

9. 12345

To chyba nasze ulubione skróty klawiaturowe. Bez nich praca po edycji do Poly (Edit to POLY) szłaby dużo wolniej.

1 – vertex (punkt obiektu)
2 – edge (krawędzie obiektu)
3 – border ( dziury)
4 – polygon ( kwadraty, trójkąty, heksagony, prostokąty, z których składa się obiekt)
5 – element (jeden obiekt może składać się z kilku elementów)

10. Z

Kiedy nie mamy nic zaznaczonego w scenie, po wciśnięciu klawisza nasza scena się wycentruje, natomiast jeśli masz zaznaczony obiekt możesz zzumować ten obiekt.

11. C

Skrót C to szybki wybór kamer, które masz w scenie aby nie wchodzić w panel boczny.

12. SHIFT +F

Jeśli  w scenie masz już kamery oraz ustawiłeś kadry w oknie Render Setup (F10) to dzięki temu skrótowi zobaczysz w jednym oknie dokładnie kadr z kamery.

Udostępnij Post

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Dodaj Komentarz

Pozostałe Tipy

Relink

Do 3dsmaxa warto wgrywać różnego rodzaju skrypty, które ułatwią tobie

Nasze Kursy

error: Treść jest chroniona !!
W razie pytań jesteśmy dla Ciebie dostępni

Dbamy o Twoje doświadczenie. Jeśli masz jakieś pytania dotyczące kursu, naszej oferty lub naszych usług, skorzystaj z formularza kontaktowego, a wkrótce się z Tobą skontaktujemy