Skróty klawiszowe w programie 3Ds max

Program 3dsmax daje wiele możliwości. Często jednak marnujemy czas na niepotrzebne ruchy przez co tracimy cenne minuty, które można byłoby przeznaczyć na pracę nad materiałami lub światłem w scenie. Poniżej kilka podstawowych skrótów, które przyspieszą workflow twojej pracy. Jesteś początkujący? Zapamiętaj je. Jesteś zaawansowany? Zacznij je stosować ! I zobaczcie o ile szybciej pójdzie wam praca w programie. Do dzieła!

1. ALT+ W

Ten skrót pomoże Wam przemieszczać się sprawnie pomiędzy oknami

2. ALT+ Q

Zaznacz obiekt i wciśnij skrót klawiaturowy jeśli chcesz wyizolować obiekt. Praca w oknie izolacji ułatwia pracę, kiedy w scenie dużo się dzieje.

3. SPACEBAR

Zdarzy się, że czasem nadusisz spację i wtedy nic nie możesz zrobić. Wystarczy wcisnąć ją ponownie aby zablokowanie wszystkiego w scenie się wyłączyło. Zwróć uwagę na małą kłódkę.

4. W E R

Kolejne skróty są bardzo ważne. Im szybciej je opanujesz tym szybciej będziesz się poruszać po 3dsmaxie.

W – przesuwanie obiektów

E – obracanie obiektu

R – skalowanie obiektów

5. F3

Dzięki temu klawiszowi zmienisz widok z widoku 3d na widok siatki obiektu (tryb Wireframe)

6. F4

Włączysz widok siatki wraz z wielokątami (tryb Smooth + Highlights + Edged Faces

7. F2

Będą w edycji obiektu na Poligonach zmienisz widok całych poligonów na wyłącznie widok ich siatki. Jednak zawsze będzie to zaznaczony Poligon. Pamiętaj o tym. Przydatne, gdy coś obrysowujesz, a czerwone świecące poligony zasłaniają widok.

8. TLFBUP

Sprawnie zminiaj widoki stron obiekctu za pomocą klawiszy

T – widok TOP
L – widok LEFT
F – widok FRONT
B – widok z dołu BOTTOM
U – widok ORTOGRAFICZNY
P – PERSPEKTYWA

9. 12345

To chyba nasze ulubione skróty klawiaturowe. Bez nich praca po edycji do Poly (Edit to POLY) szłaby dużo wolniej.

1 – vertex (punkt obiektu)
2 – edge (krawędzie obiektu)
3 – border ( dziury)
4 – polygon ( kwadraty, trójkąty, heksagony, prostokąty, z których składa się obiekt)
5 – element (jeden obiekt może składać się z kilku elementów)

10. Z

Kiedy nie mamy nic zaznaczonego w scenie, po wciśnięciu klawisza nasza scena się wycentruje, natomiast jeśli masz zaznaczony obiekt możesz zzumować ten obiekt.

11. C

Skrót C to szybki wybór kamer, które masz w scenie aby nie wchodzić w panel boczny.

12. SHIFT +F

Jeśli w scenie masz już kamery oraz ustawiłeś kadry w oknie Render Setup (F10) to dzięki temu skrótowi zobaczysz w jednym oknie dokładnie kadr z kamery.

Udostępnij Post

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Dodaj Komentarz

Pozostałe Tipy

Snap

Snap w 3dsmaxie jest bardzo przydatnym narzędziem, kiedy zależy nam

Relink

Do 3dsmaxa warto wgrywać różnego rodzaju skrypty, które ułatwią tobie

Nasze Kursy

W razie pytań jesteśmy dla Ciebie dostępni

Dbamy o Twoje doświadczenie. Jeśli masz jakieś pytania dotyczące kursu, naszej oferty lub naszych usług, skorzystaj z formularza kontaktowego, a wkrótce się z Tobą skontaktujemy