fbpx

Snap

Snap w 3dsmaxie jest bardzo przydatnym narzędziem, kiedy zależy nam na maksymalnej precyzji. Poniżej kilka wskazówek jak się z nim obchodzić.

Do czego przyda się SNAP?

  • do precyzyjnego zbliżania np. vertexsów w jednym obiekcie
  • do dopasowywania dwóch niezależnych obiektów
  • do obracania obiektów o konkretny kąt

1. Aby SNAP zadziałał włącz Snaps Toggle przytrzymując lewy przycisk myszki i klikając w Snap 2.5. Działa on w przestrzeni 2D (czyli na widokach front, left, top itp.) oraz po części w widoku 3D (pespektywa). Snapa możesz włączyć i wyłączyć także za pomocą klawisza na klawiaturze S.

2. Przytrzymaj prawy przycisk myszy i zaznacz co dokładnie ma się snapować. Polecamy zaznaczenie Vertex oraz Midpoint. Z doświadczenia wiemy, że będą one najprzydatniejsze. Jednak w zależności od twoich potrzeb zaznacz co ciebie interesuje.

3. Na gifie zaprezentowaliśmy wam jak można w szybki sposób snapować obiekty po Vertexie i Midpoincie.

4. Gdy zależy nam na snapowaniu kąta czyli obracaniu po konretnym kącie zaznacz lewym przyciskiem myszy Angle Snap Toggle.

5. Przytrzymując prawy przycisk myszy możesz dokładnie opisać jaki kąt obracanie ciebie interesuje. Polecamy wpisywać wartości jak 1, 5 i 90 dla przyspieszenia pracy.

6. Powyżej prezentujemy jak działa spanowanie w obracaniu. Pamiętaj, że ta opcja działa wyłącznie z Select and Rotate (E).

Udostępnij Post

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Dodaj Komentarz

Pozostałe Tipy

Snap

Snap w 3dsmaxie jest bardzo przydatnym narzędziem, kiedy zależy nam

Nasze Kursy

error: Treść jest chroniona !!
W razie pytań jesteśmy dla Ciebie dostępni

Dbamy o Twoje doświadczenie. Jeśli masz jakieś pytania dotyczące kursu, naszej oferty lub naszych usług, skorzystaj z formularza kontaktowego, a wkrótce się z Tobą skontaktujemy